ביטוח אחריות מקצועית למטפלים

האם אתם מכוסים?

לצערנו, על חשיבותו המכרעת, לא אחת הקריטית, של ביטוח אנשים לומדים על דרך השלילה, כלומר, כאשר הם נוכחים, לחרדתם, כי הביטוח לא יכסה את הנזק שנגרם להם או שהם גרמו. ביטוח מקצועי הוא מרכיב מובנה, חיוני ובלתי נפרד מביטחון תעסוקתי. ביטוח כזה כולל, כמובן, ביטוח אבדן כושר עבודה וביטח בפני תביעה לגרימת נזק.

העוסקים במקצועות רפואיים וטיפוליים חשופים באופן קבוע לתביעות בגין רשלנות רפואית. בהינתן הסיכון להיחשף לתביעה בנושא זה, יש חשיבות עצומה לביטוח אחריות מקצועית, אשר עשוי להתברר כביטוח חיוני מאין כמוהו.

מדוע כה חשוב לערוך ביטוח מקצועי למטפלים?

העוסקים במקצועות טיפוליים עובדים במרחב של אי ודאות, היות שלא ניתן לצפות אי עשוי/עלול להגיב מטופל לטיפול. על מנת למקסם את היתרונות והתועלות של ביטוח מקצועי חשוב להתייעץ הן עם עורכי דין בתחום רשלנות מקצועית והן עם עמיתים למקצוע, העשויים להעשיר אתכם בתובנות, בעצות ובטיפים חשובים ומועילים להכנסת סעיפים חיוניים ורלוונטיים לפוליסת הביטוח. לבעלי  מקצועות שונים יש מאפיינים ייחודיים לתחום עיסוקם, וכמובן גם לעוסקים בתחום הטיפולים, שהוא תחום גדול, רחב ומגוון. 

הצד השני, ההפוך, של הקדמה הטכנולוגית והשתכללותם של אמצעי הטיפול הוא הנזקים העלולים להיגרם מהם, אם בשל שימוש לא מקצועי במכשיר, אם בשל היות המשתמשים בהם שרלטנים ואם כתוצאה מטעויות שלא ניתן לצפות להן ודאי לא לנבא אותן. לדוגמה: עיוותים שונים באיברי גוף שונים בכלל ובפנים בפרט, כתוצאה מהשפעת טיפול כושל. 

תחום הטיפולים האסתטיים הוא תחום שיש למעורבים בו חשיפה לתגובות שונות ובלתי צפיות ממטופלים שונים. לדוגמה: אישה שלבקשתה שינה מנתח את צורתו או גודלו של איבר מסוים בגופה, אף שהיא ראתה הדמיית מחשב של האיבר לפני הטיפול ואחריו ואישרה, בחתימתה, את עריכת הפרוצדורה, עלולה, במקרים מסוימים, לחוש עגמת נפש – וזאת בלשון המעטה- מהתוצאה הסופית. במקרה כזה, לדוגמה, נדרש ביטוח בפני תביעה, אשקר אינה נשענת על בסיס עובדתי אלא על גחמה של התובעת וניסיונה לסחוט כסף. 

ביטוח מפני תביעה

על מנת לא לעמוד "יחיד כה ורפה", כמאמר המשורר, מול תובעים המצוידים בעורכי דין ממולחים, חשוב שמטפלים יהיה ביטוח מקצועי, כדי שלא ייחשפו לתביעות שביסודן בצע כסף, ואשר נושא התביעה, רשלנות רפואית, הוא קנטרני וסחטני.

כאשר רוכשים ביטוח יש להקפיד לכלול בו את מרב האפשרויות,  לרבות הפחות סבירות, אבל בהחלט כאלה שיש להן היתכנות, שיתנו כיסוי  למגוון סוגי הטיפולים של המבוטח וככל שניתן- יגנו עליו מפני גרימת נזק שעלול להיגרם לו. 

מדובר בנושא חשוב ביותר, אשר יש לתת עליו את הדעת; לחקור על אודות מהות הביטוח, התחומים שהוא מכסה ובעיקר- כדי שלמטפלים תהיה שכבת הגנה וביטחון בעת עיסוק בתחום, אשר תמיד עלול מי מהמטופלים לתרגם את אי שביעות רצונו לתביעה.

שיתוף:
קבלו הצעה משתלמת
הזינו כאן פרטים:
מאמרים נוספים
מרכז הביטוח לעסקים בשיתוף פעולה מלא מול כל חברות הביטוח בישראל
קודם
הבא
לקבלת הצעה לביטוח עוד היום

שמתאימה בדיוק לעסק שלכם
במחיר הכי טוב מבין כל חברות הביטוח בישראל

השאירו כאן פרטים, ונציג יחזור אליכם מיד לשיחת ייעוץ:

מרכז הביטוח לעסקים הינו פורטל המרכז מידע מקיף למנהלים ובעלי עסקים בכל הקשור לביטוח העסק אותו הם מנהלים הן באספקטים הנוגעים לרכוש העסק והן באלו הנוגעים לחבויות של העסק כלפי עובדיו, מבקריו, שכניו ולקוחותיו.

המאמרים המקצועיים באתר נועדו לשמש גם ככלי עזר לרכישת שפה משותפת של הלקוחות עם סוכני הביטוח ויועצי הביטוח שלהם וזאת על מנת לשפר את הכיסוי הביטוחי הקיים או לחלופין להסיר הגנות שבעלי העסק ומנהליו סבורים שהן מיותרות וזאת לאחר שקיבלו מידע מקיף לגבי הכיסוי הביטוחי הרלבנטי שברשותם.

כל הזכויות שמורות המרכז הביטוח לעסקים ©
2024
קבלו הצעה משתלמת
הזינו כאן פרטים:
דילוג לתוכן