ביטוח סייבר הוא פתרון ביטוחי הן לנזק הנגרם לעסק עצמו והן לנזק הנגרם לצד שלישי וזאת באמצעות אספקת שירותי ניהול האירוע ללא תלות במיקומו הגיאוגרפי של העסק.
מרבית הפעילות העסקית כיום מבוססת מחשב וטכנולוגיות המבוססות תוכנה. כתוצאה מכך חלק ניכר מסיכוני העסק מושתת על סיכונים הקיימים במרחבי הרשת. מקורו של משבר סייבר בארגון יכול לנבוע מתקלה, טעות אנוש או אירוע זדוני.
כיום מרבית המבטחים בעולם ערוכים למתן פתרונות ביטוחיים לנזק בפעילות העסקית כתוצאה מפעילות סייבר. מידי יום עסקים רבים , קטנים בינוניים וגדולים מוצאים עצמם מותקפים ברשת.
אי לכך ובהתאם לזאת קיים צורך ביטוחי שהופך להיות הכרחי לקבלת מענה בשעה שהארגון מותקף.
ביטוח סייבר מאפשר פתרון הן לנזק הנגרם לעסק עצמו והן לנזק הנגרם לצד שלישי וזאת באמצעות אספקת שירותי ניהול האירוע ללא תלות במיקומו הגיאוגרפי של העסק.
ביטוח סייבר מספק מענה כדלקמן:
- כיסוי נזקי העסק עצמו – אובדן הכנסות כתוצאה ממניעת גישה למערכות המחשב ומניעת שירות, פגיעה במוניטין, נזק למערכות המחשב עצמן ותשלום כופר במקרי סחיטה.
- כיסוי נזקי צד ג' – נזק פיננסי טהור כתוצאה מאירועי סייבר שגרם לדליפת מידע של צדדים שלישיים, פגיעות אישיות בצדדים שלישיים (השמצה, הוצאת דיבה, פגיעה במוניטין, הפרת זכויות יוצרים) והחדרת וירוסים למחשבי צד ג'.
במקרה זה חברת הביטוח תצטרף גם לפצות לקוחות וצדדים אחרים שנפגעו כתוצאה ממתקפת הסייבר לרבות תשלום ההוצאות המשפטיות ותשלום קנסות בגין הפרה של הוראות הדין השונות הקשורות להגנה על מידע של לקוחות וספקים של הארגון. - שירותי ניהול אירוע – באירועי סייבר נדרשת תגובה מהירה של אנשי מקצוע על מנת לבצע שמאות טכנולוגית (Forensics), לאתר את החדירה ולתקן אותה. ובנוסף לעלויות שכר הטרחה ליועצים ומומחים יווסף הצורך לשלם בגין עלויות שחזור המידע ותיקון המערכות.
מוצרי ביטוח הסייבר הם מוצרים מודולריים המותאמים לצרכיו הייחודיים של בית העסק
המוצרים ניתנים לרכישה בהתאם לאפשרויות הבאות:
- ביטוח סייבר כחלק מפרק צד ג' בפוליסת בית העסק – ביטוח סייבר המספק הרחבת של פוליסת בית העסק בפרק צד ג' למקרי סייבר בעלות אטרקטיבית וללא תהליך ארוך ומורכב של איפיון לצורך קבלה לביטוח והמחרת המוצר.
- ביטוח סייבר כחלק מביטוח האחריות המקצועית של העסק.
- ביטוח סייבר stand alone לחברות הדורשות פתרון Tailor Made.
לסיכום, ביטוח הסייבר מהווה מסגרת הגנה כוללת לארגון והקשר של העסק עם החברה המבטחת ונותני השירותים של חברת הביטוח אינו מסתכם רק בפיצויים כספיים בדומה לביטוחים שונים אחרים אלא בהענקת ליווי מקצועי מלא וסיוע מקיף ויסודי בהתמודדות הישירה והעקיפה עם הנזקים שנגרמו כתוצאה ממתקפת הסייבר על הארגון.